Eerste keer dat ik "scheid"

Home Forums Tijdens de scheiding Juridisch – België Eerste keer dat ik "scheid"

Tagged: ,

This topic contains 1 reply, has 1 voice, and was last updated by  vechtscheiding 2 years ago.

• Author

vechtscheiding
    Keymaster

Oorspronkelijk gepost door vadertjevan2lieve

Ik schrijf wel “scheid” om dat we niet samen zijn getrouwd en geen samenlevings kontract hebben. Beiden hebben net een huis gekocht en hebben 2 jonge kindjes waarvan 1 naar school gaat. Zij is 24 en ik 32.

Mijn vriendin had en geeft nog altijd psychologische aandoeningen. Ze heeft in het begin met zelfmoordneigingen in een instelling gezeten en heeft daarna bij een psycholoog gegaan. Dit heeft ze maar een maand volgehouden.

Ze wou graag een kind en heb dit ook aan haar geschonken met de gedachte dat het beter ging gaan. De zelmoordpogingen waren gestopt. (ik dacht aan haar hormonen en dat het zorgen voor iemand wel op andere gedachte ging brengen wat ook gebeurde). Toch bleeft ze zitten met zwarte gedachten en deed die af als normaal. Ze ziet tot nu toe niet in dat ze depressief is. Bij elke woordewisseling pakt ze haar koffers en ga bij haar ouders wonen voor een paar weken. Haar moeder zegt dat ze nog net weg is en dat ze al spijt geeft. Maar voor de schijn hoog te houden en mischien om mij te raken blijft ze een tijdje weg met de kinderen. Is haar goesting niet dan is ze weg. Komen we toch tot een overeenkomst dan veranderd ze van mening en zoekt ze ruzie en scheld me uit.
    Tegen de politie zegt ze wel dat ik agressief ben wat niet waar is. Wel zeg ik iets met luide stem. Maar als ze wilt weggaan dan is elk klein ding genoeg.

Bij de zwangerschap van het tweede kindje moest ze weer binnen met zwangerschapcomplicaties. De dokter vonden niets en dachten meteen aan psychologische problemen. Een neuroloog werd erbij geroepen en na een controle heeftz ze niet meer bij gegaan. “Ik mankeer toch niets” was haar antwoord.

Nooit heeft ze iets volgehouden of afgemaakt. school, rijbewijs, verschillende werken en dergelijken. Gelukkig kon ze goed koken.

De laatste tijd hadden we ook al wat tegenslag maar die waren wel overwinbaar, zoals alle problemen dit zijn en heeft me nu voorgoed verlaten.

Ik heb gedacht om de kindjes “militairi” weg te halen bij haar maar dat ga voor de kindjes een zware trauma opleveren. Ik mag nu de kindjes niet zien en stel me toch vragen. Ze speelt ze uit tegenover mij en stelt ook alles op de lange baan of ze is depressief.

Haar ouders zijn ook niet van de best bedeelden en leven infeite in armoede. Ze verzorgen zich niet erg goed.

Natuurlijk voor haar te kunnen zorgen heb ik een paar keer sociaal verlof moeten nemen en dat vielt niet in goede arde bij de werkgevers die me ook ontsloegen. Werkgevers als u dit leest sorry maar ik stelde mijn relatie en het welzijn van de kindjes boven het werk maar is jammer genoeg niet voldoende geweest. Met andere woorden U hebt gelijk gehad en heeft me niet doen inzien.

De oudtse kan naar school maar is al een ruime tijd niet geweest. De moeder, de ex, stelt dit maar uit en schuif dit op de lange baan.

ZE veranderd zaken, bv ze liegt tegen de ander over een gebeurtenis en tegen anderen zegt ze weer iets anders. Telkens als het haar goed uitkomt.

Wat kan ik allemaal doen en op wat moet ik letten, inboedel? sloten vervangen? Papieren? Rekeningen die betaald moeten worden? ZEker en vast de kinderen?
    Het huis mist ik al “oud” ben zou ik graag het huis houden.

Kan ik voogdij krijgen over de moeder mits ze jonger is dan 25.

Kan iemand me helpen.
    De ene kant ben ik blij dat ze weg is de andere kant omwille van de kindjes niet.

Help me!

vechtscheiding
    Keymaster

Beste vadertjevan2lieve, wat je in eerste instantie best kan doen is proberen om de echtscheiding via een EOT te regelen. Via een EOT (Echtscheiding Onderlinge Toestemming) kunnen jullie samen, onderling beslissen hoe de echtscheiding geregeld moet worden. Op deze manier kan jij dan het huis houden en dergelijke. Als communicatie moeilijk is, kan je nog eens proberen om via een bemiddelaar naar een EOT toe te werken.
    Als de echtscheiding op basis van onherstelbare ontwrichting zou gaan, dan is er helemaal niets te voorspellen van wat de uitkomst gaat zijn.

You must be logged in to reply to this topic.