Bilocatie

This topic contains 11 replies, has 1 voice, and was last updated by  vechtscheiding 1 year, 11 months ago.

• Author

vechtscheiding
    Keymaster
    hallo
    ik zit met grote twijfels.mijn ex vriend heeft de bilocatie regeling aangevraagd en omdat ik overal iets anders zal ik nu zelf men vragen maar eens stellen

mijn zoontje is 14 maanden , ik ben bij men ex weggegaan toen ons zoontje 8 maanden was.onze relatie draaide echt op niets uit .ik was samen met hem vanaf men 15de en tot ik zwanger werd waren we net een oud koppel. gingen nooit uit want dat deed hij niet graag maar hij keek wel graag filmkes zaterdag nacht met een paar maten of alleen.op zich had ik daar niet zoon probleem mee maar toen ik zwanger was en bijzonder moe en lastig kreeg ik toch een hekel aan het feit dat ik op zondag morgen niet moest binnenkomen in een kort tshirt want dat het vol”maten” lag die de dag ervoor teveel gedronken hadden tijdens de playstation of de film.na de bevaling ging hij elke week naar de voetbal op zaterdag ,keek film tot 01 u en als ik sliep ging hij op cafe met gevolg dat hij heel de zondag sliep.voor onze zoon zorgen deed hij ook niet .pampers?nee hoor want wie weet breek je het wel
    eten geven ?nee nee doe jij maar .mama’s genieten er toch meer van he
    samen iets doen?nee ben te moe

opeens vond hij uitgaan wel leuk!!!

dus na 8 maanden heb ik de moed opgegeven en heel kort erna ben ik een relatie begonnen met een collega waar het super goed mee klikte en die voor mijn zoontje zorgde alsof hij van hem was.ik heb dit lang geheim gehouden omdat mijn ex het nog lastig had.Toen hij dit eenmaal wist heeft hij de bilocatie regeling gevraagd.dit kwam als donderslag bij heldere hemel.ik vroeg hem al weken wanneer hij zen zoon wilde zien en ik liep letterlijk achter zen gat met zen zoon.

in tussentijd is meneer zwaar gaan feesten en een lijntje coke kon daar ook wel bij zelfs in het midden van de week!uit schrik heb ik mijn zoon toen een tijdje niet meer meegegeven.
    hij kwam vaak niet opdagen en telkens als mijn zoontje klaarstond om naar hem te gaan stuurde hij zen kat.

ondertussen is er een beslissing in kortgeding geweest en krijgt hij hem van disndag 16.00 u tot woensdag 08.00u en omde twee weken een weekend van vrijdag 18 u tot zondag18 u (hier zijn we mee akkord gegaag dus deze beslissing is met mijn goedkeuring.dit was ook de beslissing die we hadden genomen bij onze breuk en samen op paier gezet .hij heeft me deze papieren echter ontnomen).pas in mei volgend jaar wordt de definitieve uitspraak beslist.

wat zijn zijn eisen?
    bilocatie van zondag 19 u tot zondag19u
    zoontje bij hem thuis ingeschreven
    geen allimentatie(logisch)
    helft kindergeld
    helft fiscaal tenlaste
    gerechtskosten voor mij

zijn aergumenten?
    hij heeft niet gekozen voor onze breuk
    hij heeft zijn uren laten wijzigen zodat hij dagelijk van half 9 tot half 6 werkt ipv vroege en late(hij doet 40 uur week)

mijn eisen?
    dat de regeling is zoals nu .
    150 euro allimentatie zoals nu
    bij mij ingeschreven

mijn argumenten?
    -ik werk 20 uur en doe dus max 5 u per dag(als ik werk blijft hij bij men
    moeder of vriend en twee halve daegn onthaalmoeder
    -hij heeft me laten weten dat hij wel wil dat ik oppas ben voor ons zoontje.
    we wonen 15 km van elkaar en in de tegengestelde richting van zen werk.
    de kleine zou dus om 7 uur opstaan om om 8 u bij mij te zijn zodat ik heel de dag een moe en lastig kindje kan troosten.(makkelijk toch want bij mij kan hij hem afzetten in zen pyama)
    -ik vind ons zoontje te jong

ik kan mij niet inbeelden dat enkel slapen bij hem goed is voor zoon kind ,waarom dan in godsnaam bilocatie?en al doet hij hem naar deonthaal moeder dan zit mama thuis te niksen en zoontje bij onthaalmoeder
    dat is toch te gek voor woorden?

mijn vragen

maak ik veel kans om dit te winnen ?
    heb ik de juiste argumenten?
    speelt het in mijn voordeel dat ik babysit zou zijn ?

mijn laatste vraag is of ik mijn zoontje van onthaalmoeder mag verandere ? ik verhuis namelijk en ga 10 km van de onthaalmoeder.omdat ik dit jaar het hoderecht heb en hem dus naar onthaalmoeder zal moeten brengen is dit een grote omweg voor mij .
    kan ik dit doen?
    en zoja oogt dit niet slecht op de rechtbank .

sorry voor het lange verhaal maar eens je begint komt er geen einde aan

mvg

shasha

vechtscheiding
    Keymaster

hey Shasha

je zoontje heeft er spijtig genoeg niet om gevraagd om in een breuk terecht te komen.
    Wanneer je ex echt goede bedoelingen heeft om voor je zoontje te zorgen is dat zijn goede recht. Een vader heeft ook recht om voor zijn kindje te zorgen. De leeftijd van je zoontje is trouwens in het voordeel vermits je zoontje het dan nooit anders gekend heeft.
    Ik begrijp dat je het moeilijk hebt om je kind te missen, maar je moet de rollen ook eens omdraaien. Het feit dat hij je zoontje bij jou wil doen, is mss uit goede bedoeling???
    Je zegt dat je het hoederecht hebt over je zoontje, maar is dit al uitgesproken?
    Shasha, een kindje heeft nood aan een mama en een papa en wanneer je een papa hebt die het echt wil proberen vind ik dat je het die persoon niet kunt afnemen.

groetjes

Suusje

vechtscheiding
    Keymaster

In principe zal de rechter altijd uitgaan van bilocatie, tenzij er gegronde redenen zijn om dit niet uit te spreken.
    OF de redenen die je aanhaalt voldoende zijn om de rechter te overtuigen zal sterk afhangen van de rechter, van het pleidooi van jouw advocaat, en van de tegenargumenten van je ex zijn advocaat.
    Je argumenten zijn op zich zeker goed, maar een uitspraak voorspellen is dus onmogelijk.

V-echtadmin
    Site Admin

vechtscheiding
    Keymaster

Ik ben natuurlijk niet op de juiste plaats om uw situatie te beoordelen, maar ik heb soms mijn twijfels bij je verhaal.

Alleszins, ben ik van oordeel dat een kindje twee ouders nodig heeft. Men spreekt al gauw van “hij heeft geen recht meer op zijn kind” “zij heeft geen recht meer op haar kind”… Vaak zijn dit emotionele reacties op de breuk en zijn gevolgen… Maar men gaat steeds uit van het verkeerde standpunt, want het is het kindje dat recht heeft op BEIDE ouders.. Ook al zijn ze nog jong, ze moeten zich kunnen hechten aan BEIDE ouders… De ouders kunnen niet meer met elkaar leven, dus moet het kindje dit ook niet meer. En dit is totaal fout… Ik ben van oordeel dat in de meeste gevallen, een vorm van bilocatie aangewezen is, behalve wanneer men goed kan aantonen dat het verblijf van het kind bij ??n van de ouders een slechte invloed kan hebben op zijn/haar ontwikkeling/gezondheid… Ik ken je situatie niet, weet ook niet hoe de rechter zijn conclusies gaat trekken, maar probeer toch eens voor jezelf, even dat moedergevoel opzij te zetten, en de zaak objectief te bekijken vanuit het standpunt van je kindje.. wil jij het op je geweten, dat het zijn/haar papa zo weinig ziet in zijn/haar leven, en zo dus om de twee weken, eigenlijk naar een bijna vreemd persoon moet gaan? Hou gewoon hetvolgende in je hoofd, het is niet dat jij niet met de persoon in kwestie kon samenleven, dat je kindje dit niet kan of wil… Probeer steeds uit te gaan vanuit het belang van het kind… Dit brengt je verder dan de slechte herinneringen van je relatie boven te halen als argument…

groetjes

moeke

vechtscheiding
    Keymaster

aan iedereen

ik wil mijn zoon NIET weghouden bij zen papa.heb ik nooit gedaan trouwens(behalve bij de angst met de drugs.denk dat dit normale reactie isen op aanraden van advocaat)
    ik zie gewoon niet echt het nut van bilocatie als mij zoon s’morgens om 8.30 u bij mij word afgezet en opgehaald om 18.30u .om dan te slapen bij hem en terug te komen.als hij niet naar mij komt gaat hij deze uren naar onthaalmoeder terwijl ik thuis ben .
    hoe vaak ik ook nadenk ,ik kan me niet inbeelden dat deze regeling zou werken .
    ik heb voorgesteld dat hij woensdag minder uren zou doen(dit is mogelijk op zen werk) zodat hij zen zoontje van dinsdag namiddag tot donderdag middag bij hem kan hebben . dan heeft hij er meer tijd voor dan een hele week bilocatie. en 1 weekend op twee maar nee hij wil ZIJN RECHT
    ik praat hier niet over mijn recht maar over mijn ZOON ZEN RECHT

groetjes en bedankt voor u mening maar alle situaties zijn duidelijk anders en iedereen zen mening en die respecteer ik
    ik ben echt van goede wil maar kan hier niet mee akkoord gan.

shasha

vechtscheiding
    Keymaster

je mag het me niet kwalijk nemen
    ik ben een papa van 2 kinderen en mijn vrouw probeert ook alles uit de kast te halen dat ik zo weinig mogelijk mijn kinderen kan zien
    kinderen tegen mij opzetten, ik heb in het verleden nooit omgekeken naar mijn kinderen.ik was er nooit.Ik kan niet voor mijn kids zorgen……..je zou je om den duur beginnen afvragen ben ik zo een slechte papa………ik ga niet ontkennen dat er een intensere band is met de mama.de mamaband is in het algemeen sterker .maar sedert ik weg ben van mijn vrouw en de weinige keren dak mijn kids heb kan ik ook omschrijven als geheel intens …..totaal anders dan vroeger.ik beleef het samenzijn veel positiever ……….bij deze zou ik niet weten waarom de mama de kids meer zou mogen hebben dan de papa
    naar het schijnt is de reden meestal dat de vrouw dan allimentatie kan ontvangen
    ik lees daar iets over drugs als dat inderdaad zo is geef ik je gelijk dat je vecht voor je kinderen maar druggebruik dat is toch aan te tonen

philip

vechtscheiding
    Keymaster

hallo

ik kan het niet aantonen.mijn ex heeft al zen sporen gewist en een drugstest kan niet geeist worden.

nogmaals ik vind een vader heel belangrijk maar het gaat hier om een kindje van 1 jaar dat tot hiertoe altijd bij mama was .nu zou hij ineens 6 dagen van de7 naar een oppas moeten en DIT vind ik niet kunnen . dit kan niet in het belang van het kind zijn

veel succes

groetjes

shasha

vechtscheiding
    Keymaster

V-echtadmin wrote:In principe zal de rechter altijd uitgaan van bilocatie, tenzij er gegronde redenen zijn om dit niet uit te spreken.
    OF de redenen die je aanhaalt voldoende zijn om de rechter te overtuigen zal sterk afhangen van de rechter, van het pleidooi van jouw advocaat, en van de tegenargumenten van je ex zijn advocaat.
    Je argumenten zijn op zich zeker goed, maar een uitspraak voorspellen is dus onmogelijk.

Wel ik dacht (verkeerdelijk) dat de (vrede)rechter daar ook van uit zou gaan. De tegenpartij (mijn ex-vrouw dus) heeft nergens ??n argument aangehaald of aangetoond dat er gegronde reden zouden zijn om de bi-locatie niet toe te staan en toch wordt deze tot tweemaal toe niet toegekend, zonder argumentatie van de rechter (dacht dat dit ook ??n van de richtlijnen was in de nieuwe wet).
    Ik word dus uit mijn huis gezet, ik moet meer huishuur en afbetaling van ons gemeenschappelijk huis (waar mijn ex nog woont) samen betalen dan mijn ex (terwijl zij in een luxe-huis woont en ik in een schamel appartement), ik verlies mijn kinderen (er zijn perioden dat ik ze gedurende 9 dagen niet zie)…

Moraal van het verhaal: vaders worden anno 2008 nog altijd behandeld als en veroordeeld tot tweederangsouders. Ik begrijp er niets meer van.

biebel

vechtscheiding
    Keymaster

philip wrote:je mag het me niet kwalijk nemen
    ik ben een papa van 2 kinderen en mijn vrouw probeert ook alles uit de kast te halen dat ik zo weinig mogelijk mijn kinderen kan zien
    kinderen tegen mij opzetten, ik heb in het verleden nooit omgekeken naar mijn kinderen.ik was er nooit.Ik kan niet voor mijn kids zorgen……..je zou je om den duur beginnen afvragen ben ik zo een slechte papa………ik ga niet ontkennen dat er een intensere band is met de mama.de mamaband is in het algemeen sterker .maar sedert ik weg ben van mijn vrouw en de weinige keren dak mijn kids heb kan ik ook omschrijven als geheel intens …..totaal anders dan vroeger.ik beleef het samenzijn veel positiever ……….bij deze zou ik niet weten waarom de mama de kids meer zou mogen hebben dan de papa
    naar het schijnt is de reden meestal dat de vrouw dan allimentatie kan ontvangen
    ik lees daar iets over drugs als dat inderdaad zo is geef ik je gelijk dat je vecht voor je kinderen maar druggebruik dat is toch aan te tonen

Mag ik je vragen wat jullie regeling omtrent de kinderen momenteel is? En hoe oud je kinderen zijn? De mijne zijn 4 en 6…

mvg.

biebel

vechtscheiding
    Keymaster

aan philip en biebel

biebel wat raar dat je ex vrouw dit gewonnen heeft . 4 en 6 zijn toch al mooie leeftijden om bilocatie toe te passen.

ik vind vaders als jullie echt bijzonder ,bekijk me aub niet als een onmens omdat ik geen bilocatie wil.het moet om je kinderen blijven gaan.
    en dat is in mijn geval ook zo .ga ervoor en geniet van julllie kids.

mijn ex heeft me vandaag weer leuk behandeld.
    ik heb sinds 3 weken geen onthaalmoeder meer.mijn tante moeder en nichtje(die nog op school zit)doen er alles aan om mijn zoontje samen met mij zo goedmogelijk op te vangen . mij ex weet dit (ik stel hem vaak voor om de kleine wat langer bij zich te houden als hij vrij heeft)en toch gebeurde dit vandaag:mijn tante,mijn moeder,mijn vriend,en ikzelf moesten werken . mijn nichtje mocht naar school om haar examen in te kijken .uiteindelijk heeft mijn nichtje aan haar leerkracht gevraagt of mijn zoontje eventjes mee mocht komen.(ik kon zelf niks wisselen want collega was ziek)mijn nichtje heeft dus een heel eind gewandeld dan de bus genomen en men zoon mee naar haar school genomen.daar bij komt dat ik niet wil dat ze gratis op de kleine past dus betaal ik haar 5 euro per uur .teneerste kwam mijn ex veel te laat opdagen en mijn nichtje durfde niet anders dan te wachten.met gevolg ze was te laat op school!
    toen ik mijn ex belde om hem hierover aan te spreken bleek dat meneer gewoon thuis in de zetel lag want hij heeft verlof.
    je ziet dus dat niet alle vaders als jullie zijn . ik doe echt al maanden mijn best maar ik krijg niks terug,integendeel .dit was de derde maal op drie weken tijd dat hij dit doet.
    mijn emmertje loopt stilaan vol en ik hoop dat jullie mijn frustratie begrijpen.

mijn excusses voor het lange verhaal
    en ook mijn excussen om mijn gedacht over bilocatie met deze man.het is duidelijk dat hij de kleine in “zijn” week niet bij mij zou droppen omdat het goed is voor het kind maar vooral omdat het goed is voor zichzelf.

ik wil absoluut niet alle vaders over dezelfde kam scheren .bij deze dus mijn excusses aan iedereen die ik boos gemaakt heb

groetjes

shasha

vechtscheiding
    Keymaster

hallo
    mijn kinderen binnenkort 9 en 12 jaar
    ik heb via kortgeding week week gekregen wel met een sociaal onderzoek
    Dit is nu afgerond en ziet er volgens mij positief uit voor mij
    de definitieve uitspraak rechtbank was voor 14 mei maar is voor 2 weken uitgesteld wegens tegenpartij niet akkoord uitslag onderzoek
    dus nog altijd angstvallig afwachten
    en morgen hopelijk positief nieuws
    groeten

philip

vechtscheiding
    Keymaster

V-echtadmin wrote:Hello Philip, ondertussen zou de uitspraak gevallen moeten zijn. We hopen hier met z’n allen dat het een positieve uitspraak voor je is geworden.

Nee hoor , weeral een maand uitgesteld
    De zaak werd uitgesteld omdat de raadsman van tegenpartij nog geen besluiten heeft geformuleerd
    mijn advoc deelt mee dat we in ons systeem (week/week) zitten en dat kinderen nu dit systeem gewoon zijn en weer veranderen moeilijker word

mvg

philip

You must be logged in to reply to this topic.