alimentatie wat kan ik nog doen.

Home Forums Na de scheiding alimentatie wat kan ik nog doen.

This topic contains 2 replies, has 1 voice, and was last updated by  vechtscheiding 1 year, 9 months ago.

• Author

vechtscheiding
    Keymaster
    Oorspronkelijk gepost door: citroentje » Mon Feb 23, 2009 8:22 pm
    Ik ben sinds eind 2007 gescheiden na een moeilijke scheiding waarin me ex niet wilde meewerken.
    Nu in 2006 werd eindelijk beslist dat ik alimentatie kreeg voor de dochter en daarmee was ik de periode van 2003-2006 kwijt,maar tot daar.
    Vanaf feb 2006 moest me ex betalen nu in oktober had hij nog niets betaald en werd er door me adv overgegaan tot een deurwaarder,dus ze ziekengeld werd gedeeltelijk opgegeist en dit voor een paar maanden werd de alimentatie gestort op de rekening van me advokaat en die storte het door naar mij.
    Nu me scheiding werd uitgesproken in okt 2007 volledig in mij voordeel,nu in maart 2008 schreef me advokaat een brief naar me ex met de mededeeling dat hij vanaf april de alimentatie moest storten op mij rekening.Nu in sept 2008 stond er nog niets op me rekening dus neem ik terug contakt met me advokaat en vraag wat ik kan doen hij beslist dat de gestorte bedragen die bij hem toegekomen zijn ga doorstorten op me rekening en hij vermeld er bij dat hij nog een brief zal schrijven naar me ex met de mededeling het bedrag op mij rekening te storten.Twee maanden verder nog geen verandering dus stuur ik en me adv nogmaals een brief naar me ex.Me adv laat me intussen ook weten dat hij de bedragen tot december zal doorstorten op mij rekening maar vanaf januarie stort hij de bedragen naar me ex terug.Nu ik begrijp me adv ook hij kan de bedragen geen jaren door storten naar mij rekening.
    Nu begin januarie stuur ik nogmaals een brief naar me ex om te vragen om mij persoonelijke rekening te storten geen reactie dus beslis ik om een aangetekende brief te sturen zodat ik het bewijs heb dat ik hem op de hoogte gebracht heb,nu vandaag krijg ik deze brief terug hij heeft hem gewoon niet opgehaald.Dus ik sta nog altijd even ver,moet nu drie maanden alimentatie krijgen + de extra kosten.Nu kontakt met hem opnemen gaat niet we wonen 200 km van elkaar zijn gsmnr heeft hij niet meer en hij komt al vijf jaar niet meer om zijn dochter hij heeft zelf geen bezoeksrecht.Wie weet raad ik wil niet hebben dat de bedragen heel hoog oplopen.Laatst wat ik verneemde is dat hij budgetbegeleiding zou zijn nu ja dat is drie jaar geleden dat ze me dat zeiden.
    Ik zou graag hebben dat ik de alimentatie krijg maar liefst zonder tussenkomst van me advokaat of een deurwaarder.
    Zou het helpen als ik het vredegerecht inlicht over deze zaak.Of zou ik het ocmw van zijn gemeente opbellen en vragen of hij bij hun in begeleiding is en de zaak uitlegen.Wat raden jullie me aan.Alvast bedankt
    citroentje

vechtscheiding
    Keymaster

Ik denk niet dat het OCMW je een antwoord mag geven op die vraag, ivm het recht op de privacy. Het beste wat je kan doen is inderdaad naar de vrederechter stappen, en hem eventueel laten dagvaarden. Als hij daarna nog niet reageert, kan je eventueel toch een deurwaarder inschakelen, en terug via de beslagrechter loonsbeslag laten toepassen.

vechtscheiding
    Keymaster

Allee vandaag een papier gekregen van me adv met de melding dat hij de alimentatie van vier maanden zal over maken op mij rekening,maar hij hou er wel 100€ van af voor zogezegt ereloon en bankkosten.Heb hem al opgebeld en gezegt dat ik niet akkoord ga met die kosten dat ik dit niet gevraagt heb,als je rekent dat zoiets me 300€ per jaar kost vind ik dit veel.Me ex reageer op geen enkele brief zowel aangetekent of gewoon niet.
    Nu vroeg ik ook aan me adv kan ik hem niet dagvaarden om het bedrag op mij rekening te krijgen,hij antwoorde mij dat zal moeilijk zijn om hem te dagvaarden er zijn geen feiten.Geen feiten hij weiger gewoon om het bedrag op mij rekening te storten en daardoor heb ik extra kosten.

citroentje

You must be logged in to reply to this topic.